Popularna niegdyś OnePage to strona internetowa, różniąca się od klasycznej witryny tym, że cała jej zawartość znajduje się na jednej podstronie. Takie rozwiązanie pozwala w ciekawy oraz bardzo wygodny dla użytkownika sposób zaprezentować wszystkie niezbędne informacje. Jednak – podobnie jak każde inne rozwiązanie – również strony typu OnePage mają nie tylko zalety, ale także pewne ograniczenia. Przedstawiamy zarówno ich najmocniejsze, jak i najsłabsze punkty. Sprawdź!
Biorąc pod uwagę to, jak dynamicznie zmienia się tworzenie stron internetowych i jak szybko pewne nowe trendy okazują się przestarzałe, trudno stwierdzić, czy za kilka lat jednostronicowe serwisy nadal będą popularne. Jedno jest pewne – OnePage to obecnie bardzo „gorący” temat, który w wielu przypadkach sprawdza się naprawdę dobrze. Jakie ma zalety?
Wykonana w modelu OnePage strona internetowa może charakteryzować się wyższym współczynnikiem konwersji, ponieważ jest łatwiejsza w odbiorze przez użytkownika. Nie musi on „przeklikiwać” kolejnych podstron w celu rejestracji, zapisu do newslettera czy dokonania zakupu. Mniej „rozpraszaczy” na stronie to krótszy czas potrzebny do wykonania akcji, co dla wielu użytkowników jest niezwykle istotne.
Na mobilny dostęp do sieci stawiają już niemal wszyscy. Tylko w Polsce, według danych z 2019 roku liczba internautów przeglądających sieć na smartfonach lub tabletach przekroczyła 26 mln osób. Po tym względem OnePage sprawdza się idealnie – to strona internetowa „stworzona” wręcz do przewijania ekranu z góry na dół. Jej architektura eliminuje również problem oczekiwania na załadowanie się poszczególnych podstron, ponieważ wszystko dostępne jest w jednej karcie.
Firmowe wizytówki czy strony typu Landing Page to formaty świetnie „skrojone” pod jednostronicowe witryny. Content, który w standardzie MultiPage zająłby kilka podstron, bez większego problemu można umieścić na jednej, unikając wrażenia „przeładowania”.
Dzięki temu, że strona typu OnePage jest mniej skomplikowana, koszty jej tworzenia również są mniejsze. Znacznie prostsze jest również utrzymanie tego rodzaju witryny na serwerze oraz jej przeniesienie na nowy hosting.
Jak wspominaliśmy na wstępie, każdy typ witryny ma swoje zalety, ale też wady. W przypadku OnePage na pierwszy plan wybijają się te związane z prowadzeniem działań z zakresu SEO oraz link-buildingu. Jednocześnie, w przypadku rozbudowanych serwisów z dużą ilością podstron bogato wyposażonych w treść, ten format może okazać się po prostu zbyt ograniczony. Do najważniejszych wad stron internetowych OnePage należą:
Jak widać, nie będzie to najlepsza propozycja dla rozbudowanych serwisów internetowych, ani dla tych, które w przyszłości mają być promowane przez content marketing, link-building czy SEO. Jednak w przypadku niewielkich przedsięwzięć, wizytówek firmowych lub domen, których jedyną funkcją jest pozyskanie użytkownika (np. Landing Page), warto sięgnąć po tego typu rozwiązanie. W każdym przypadku tworzenie stron internetowych najlepiej powierzyć specjalistom z doświadczeniem. Daje to gwarancję profesjonalnie zaprojektowanej, zoptymalizowanej witryny, łączącej funkcjonalność i nowoczesny design z biznesową skutecznością. Chcesz zlecić stworzenie platformy www? Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty!