Firmowa strona internetowa to obecnie standard, bez którego nie da się funkcjonować w sieci. Nawet jeżeli Twoje przedsiębiorstwo nie prowadzi sprzedaży online, z pewnością z internetu korzystają Twoi potencjalni klienci. Jednak samo stworzenie serwisu niewiele da, jeśli nie wypełnisz go unikalną, wartościową i ciekawą dla odbiorców treścią. Podpowiadamy, jakie informacje powinny znaleźć się na witrynie.
Wiele profesjonalnych, firmowych stron internetowych w dalszym ciągu nie ma podstawowych elementów oraz informacji kluczowych z punktu widzenia odbiorców. W parze z bogatą szatą graficzną i rozbudowaną funkcjonalnością często nie podąża wartościowa zawartość. Tymczasem, użytkownik odwiedzający serwis przedsiębiorstwa, oczekuje przede wszystkim konkretnych danych, takich jak:
Standardem przy tworzeniu strony powinno być umieszczenie na niej zwięzłego opisu prowadzonej działalności oraz szczegółowej oferty marki. Użytkownik odwiedzający serwis chce szybko i bez wątpliwości dowiedzieć się, czy poszukiwany przez niego produkt lub usługa znajdują się w Twoim katalogu.
Tworząc treść na podstrony „O nas” oraz „Oferta”, zawsze miej na uwadze przede wszystkim potencjalnego klienta. Większość z nich nie lubi przebijać się przez długie bloki tekstu, drobiazgowo opisujące historię przedsiębiorstwa czy pełne fachowego słownictwa szczegóły procesów technologicznych. Postaw na proste i czytelne komunikaty, eksponując to, co z punktu widzenia użytkownika jest najważniejsze.
Warto, by firmowa strona internetowa zawierała informacje dotyczące Twojej kadry wraz ze zdjęciami i danymi kontaktowymi jej członków. Dzięki temu użytkownik ma wrażenie obcowania z konkretnymi osobami, a nie z bliżej nieokreślonym „przedsiębiorstwem”. Przedstawienie zespołu skraca dystans i ułatwia kontakt w danej sprawie – można natychmiast połączyć się z działem sprzedaży, marketingu, obsługą klienta czy pracownikiem odpowiedzialnym za kontrolę jakości.
Nie musisz tworzyć pełnej galerii obejmującej wszystkie zrealizowane projekty. Wybierz kilka najciekawszych, niestandardowych, słowem – dowodzących skuteczności i profesjonalizmu firmy. Zadbaj przy tym o różnorodność, ukazując wszechstronne umiejętności i szeroki zakres usług Twoich specjalistów. Dobrym pomysłem będzie również umieszczenie referencji od klientów zadowolonych ze współpracy z Tobą.
Trendy się zmieniają, a podstrona kontaktowa stanowi nieodłączny standard, jeśli chodzi o tworzenie stron internetowych. Nic dziwnego – w końcu to dzięki niej możliwa jest komunikacja na linii firma – klient. Tu ważna uwaga – niezależnie od tego, jak wiele opcji kontaktu udostępnisz (im więcej, tym lepiej!), pamiętaj, by odpowiadać na wiadomości tak szybko, jak to możliwe. Niewiele rzeczy irytuje potencjalnego klienta bardziej, niż odpowiedź na maila tydzień po jego wysłaniu, czy brak możliwości dodzwonienia się do biura, mimo wielokrotnych prób.
Umieszczenie powyższych informacji sprawi, że Twoja strona internetowa stanie się wartościowa i odpowie na kluczowe potrzeby użytkowników. Warto jednak pójść o krok dalej i dodać kilka elementów, które ułatwią im podjęcie decyzji o skorzystaniu z proponowanej przez Ciebie oferty. Najważniejsze z nich to m.in.:
Szukasz firmy, która oferuje tworzenie stron internetowych? Świetnie trafiłeś! Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia ekspertów i zyskaj profesjonalną witrynę, która stanie się jednocześnie skutecznym narzędziem sprzedażowym i marketingowym. Skontaktuj się z nami już dziś!